AM Cosmetics vanaf nu exclusief verkrijgbaar bij ICI PARIS XL

Hoewel ze nog maar 28 is, heeft Anouk Matton al een bijzonder straf track record. Naast zangeres en model, scheert ze hoge toppen met haar alter ego dj MATTN. Ze haalde haar eerste gouden plaat binnen, met 20 miljoen streams. Maar alsof tot de beste EDM-dj’s ter wereld behoren nog niet genoeg is, lanceert Anouk Matton nu AM Cosmetics, haar cruelty free make-uplijn op basis van kristallen. Het merk is vanaf nu exclusief bij ICI PARIS XL.

Anouk Matton – beter bekend als dj MATTN – is al jaren bezig met make-up. Geïnspireerd door goeroes als Kim Kardashian en Kylie Jenner speelde ze al langer met het idee om een eigen lijn uit de grond te stampen. Die kreeg dit jaar concreet vorm. “Als ik tijdens het touren alleen op mijn hotelkamer zat, keek ik steevast make-up tutorials en begon ik zelf te experimenteren. Ik heb heel wat research gedaan en wilde al langer een eigen make-uplijn uitbrengen. De lockdown heeft het hele proces in een stroomversnelling gebracht.”

DE KRACHT VAN KRISTALLEN

Die internationale muziek- of modellencarrière combineren met een make-uplijn, dat is nochtans niks nieuws. De mosterd haalde Matton bij haar grote voorbeelden Kylie Jenner, Kim Kardashian en Rihanna, die in de afgelopen jaren allemaal een eigen cosmetica-merk uit de grond stampten.

Toch is AM Cosmetics allesbehalve een copy paste van haar voorgangers. Anouk verwerkte haar passie voor kristallen en hun helende krachten in de make-up. De kristallen maken AM Cosmetics uniek.

Hoe Anouk op het idee kwam om kristallen in de make-up te verwerken? Toen ze enkele jaren geleden aan boord van een vliegtuig een paniek aanval kreeg, was het een vriendin die haar op hun helende krachten wees.Sindsdien draagt Anouk altijd een amethist bij zich, om rustig te blijven.

LOVE, GLAM, FIERCE

De eerste collectie van AM Cosmetics bestaat uit drie lijnen. Elke lijn bevat een ander kristal en kreeg een ander kleurenpallet mee. Zo vind je in AM LOVE vooral zachte rozetinten voor subtiele, lieflijke looks. “AM LOVE bevat roze kwarts, de steen van de liefde, en dat komt ook terug in de kleuren. Ik werkte voor deze lijn vooral met zachte tinten zoals lichtroze en pastelvarianten.”

Mag het iets exotischer? AM GLAM haalt de diva in je naar boven met warme oranje- en goudtinten geïnspireerd door amber.

En AM FIERCE, de derde lijn, verzamelt volgens de filosofie van themasteen jade alle powerkleuren uit het gamma. “Denk smokey eyes en roodbruine tinten voor meer opvallende statementlooks vol zelfvertrouwen.”

Elke lijn bestaat uit een oogschaduwpalet, lipstick en mascara. De producten zijn te koop aan respectievelijk €39,95, €19,95 en €29,95. Op termijn breidt AM Cosmetics uit en worden ook andere kristallen in nieuwe themalijnen verwerkt.

AM Cosmetics is nu beschikbaar bij geselecteerde ICI PARIS XL-verkooppunten en op iciparisxl.be. Voor beelden in hoge resolutie, klik hier.