ICI PARIS XL roept klanten op om veilig en efficiënt te winkelen voor de feestdagen

Op basis van de steeds ingrijpendere maatregelen is het duidelijk dat de feestdagen er anders uit zullen zien dan voorheen. Beauty retailer ICI PARIS XL zet alles op alles om ook van deze december een feestelijke maand te maken, inclusief cadeaus om nooit te vergeten. Door middel van de volgende services aan te bieden, hoopt ICI PARIS XL de drukte in de winkels de komende maanden te spreiden en een veilige, doelgerichte winkelomgeving te bieden. Services die de verbinding tussen online en offline nog extra kracht bijzetten.

“Als beauty retailer maken we een groot deel uit van de cadeau vreugde rondom de feestdagen, ieder jaar weer. ‘A gift to remember’, dat is dit jaar onze boodschap, we zullen er dan ook alles aan doen om klanten een prettige (e-) winkelervaring te bieden. Juist in deze tijd waarin iedereen wel wat extra aandacht verdient. We merken dat de klant dat ook steeds meer van ons verlangt - snel en doelgericht bediend wil worden - helemaal nu.”
- Joost van Bergeijk, Directeur Marketing en Customer Experience.

Click&Collect

Met Click & Collect kan de klant zijn of haar gekozen bestelling en cadeau binnen een uur ophalen in een ICI PARIS XL winkel naar keuze, naar wens zelfs feestelijk ingepakt. Een win-win situatie voor zowel de klant als de retailer, aangezien het een hoop rondlopen door de winkel scheelt.

Langere promotie periodes

Om extreme drukte op dagen als Black Friday of tijdens speciale Kerstaanbiedingen te voorkomen, communiceert ICI PARIS XL de aanbiedingen van die desbetreffende dag al wat eerder.

Go Instore

Eerder dit jaar introduceerde ICI PARIS XL al de digitale nieuwigheid “Go Instore”, waarbij de klant die de website bezoekt een een pop-up in beeld krijgt waarin hij of zij de mogelijkheid krijgt aangeboden tot live advies van een medewerker; een beauty advisor. Zodra de klant op de button ‘live winkelen’ klikt, wordt een beauty advisor in een ICI PARIS XL winkel middels een eenzijdige video en tweezijdige audioverbinding in contact gebracht met de klant. De klant wordt hierbij niet in beeld gebracht, de medewerker is wel zichtbaar. Vervolgens beantwoordt de beauty advisor alle vragen van de klant en adviseert over de producten. Zo krijgt de klant persoonijk advies van een medewerker voor zijn of haar online aankoop.

Online shoppen - voeg een persoonlijke boodschap toe

Online winkelen en vervolgens naar een adres naar keuze verzenden is ook mogelijk. Voor de kerstperiode is er een speciale cadeauverpakking en een gift tag waar de klant een persoonlijke (kerst)boodschap op kan zetten voor de ontvanger. Zowel in de winkel als online wordt het cadeau voor de klant dus mooi ingepakt.

Amélie Waterschoot Account Manager, oona