Make-up tips voor mannen

19/11: Internationale Mannendag 2020

Ook mannen vinden vandaag steeds vaker hun weg naar de make-upkast. Ben je nog niet helemaal wegwijs in de make-upwereld? Ici Paris XL Beauty Advisor Mario geeft de beste tips om als man met make-up aan de slag te gaan.

Make-up voor mannen: een beginnersgids

Ici Paris XL Beauty Advisor Mario: “We zien in de winkel dat meer en meer mannen zich goed verzorgen. Tegenwoordig hebben de meeste mannen wel een verzorgingsroutine in de badkamer. Ze gebruiken een goede reiniging, hydrateren hun huid met een dagcrème en verzorgen of scheren hun baard. Maar waarom zouden wij mannen ook niet een beetje mogen valsspelen met make-up? Dat kan immers wonderen doen voor de uitstraling ... Als een intens zwarte eyeliner en blush nét een stap te ver zijn voor jou, zijn deze make-upproducten voor mannen misschien wél jouw ding.”

1. Een mooiere teint

“Wat als ... je een Instagram-filter gewoon op je gezicht zou kunnen aanbrengen? Je kan kiezen voor een dekkende foundation die je een effen teint geeft. Als je het liever iets natuurlijker houdt, is een BB-crème een goede keuze. Een BB-crème verzorgt je huid niet alleen, maar geeft je ook een subtiele kleur.

BE Creative Make-Up lanceerde dit najaar de gloednieuwe WONDER WEAR HIGH COVERAGE FOUNDATION (€ 21,95) in maar liefst 20 kleuren. De high definition formule is niet alleen geschikt voor dagelijks gebruik, maar kan hij ook professioneel gebruikt worden voor bijvoorbeeld foto- en of videoshoots.

2. Verstop onvolmaaktheden met concealer

“Van alle make-upproducten is concealer wellicht het populairste bij mannen. Logisch, want het is een echte hulp in de ochtend: concealer geeft je ineens een wakkere blik en camoufleert onvolmaaktheden. Ideaal als je bijvoorbeeld een snijwond hebt van het scheren, een puistje hebt gespot of last hebt van rode vlekken.”

Naast de Wonder Wear Foundation lanceerde BE Creative Make Up ook een Wonder Wear High Coverage Concealer (€ 16,95) dit najaar. De concealer verbergt alle onzuiverheden en is beschikbaar in 10 verschillende shades.

3. Instant uitgerust met highlighter

“Weinig slaap gehad? Geen probleem: jij haalt je nachtrust gewoon uit een tube! Donkere kringen camoufleer je eerst met concealer (zie de tip hierboven), en nadien kan je nog een stap verder gaan met highlighter. Die vind je in poeder- of crèmevorm en kan je aanbrengen op de plaatsen waar je gezicht normaal het licht vangt: op de lengte van je neus, op je jukbeenderen en op je kin.”

“Een heel handig product is de Perfect & Reflect Highlighter Pen van BE Creative Make Up (€ 14,95) die mooi op je huid smelt. Let er wel op dat je het product goed vervaagt met je vingertoppen zodat het er natuurlijk uitziet. Zo, jij ziet eruit alsof je er 8 uur slaap hebt opzitten!”

4. Tem wilde wenkbrauwen

“Heel belangrijk voor een goede eerste indruk: verzorgde wenkbrauwen! Ga eerst te werk met een pincet om de haartjes tussen je wenkbrauwen en haartjes die slordig staan te verwijderen. Nadien kan je een transparante wenkbrauwgel 'Perfect Brows' van BE Creative Make Up (€12,95) gebruiken die zelfs de wildste wenkbrauwhaartjes mooi op hun plek houdt.”

6. Finishing touches

Iedereen heeft een eigen, unieke geurbeleving, hierbij hoort uiteraard een parfum die bij je persoonlijkheid past. ICI PARIS XL lanceerde onlangs de vierde geur van het Intimacy Men gamma, INTIMACY MEN URBAN (€49,95). Een frisse, gesofisticeerde geur in een elegant jasje. Subtiele accenten van onder andere peer, kardemon, patchoeli en leder brengen deze geur in balans.

5. Voor de durvers: nagellak!

“Wat Harry Styles, A$AP ROCKY en ‘Baby Driver’-acteur Ansel Elgort gemeen hebben? Ze dragen de nieuwste mannentrend vol zelfvertrouwen: nagellak! Hoewel deze drie heren het liefst voor een extravagante kleur kiezen, is zwart een veilige keuze als je jezelf voor het eerst een man-icure wil aanmeten. Nagellak ‘001 Black Passion’ van Only You (€ 4,95) heeft een makkelijk borsteltje zodat je het gelijkmatig kan aanbrengen.”

“Maar opgelet! Zorg er wel voor dat je de nagellak tijdig verwijdert met een nagellakremover zoals de Gentle Nail Polish Remover van Only You (€ 5,55) en dat je niet met afgebladderde lak rondloopt. Dat staat niet zo netjes ...”